2013-10-21 09:45

Cum se vede piata de banking din perspectiva utilizatorului roman de internet?

Q: Ce efecte are Revolutia Digitala asupra serviciilor financiare ? Adrian Biciu: Operatiunile financiare online se dezvolta in mod continuu, bancile incercand sa-si automatizeze cat mai mult serviciile. Aceasta directie de dezvoltare este sustinuta de reducerea costurilor, facilitarea accesului  la servicii financiare independent de timp si spatiu/localizare si nu in ultimul rand de cresterea gradului de penetrare a  tehnologiei in viata de zi cu zi a oamenilor. Comunicarea …

Q: Ce efecte are Revolutia Digitala asupra serviciilor financiare ?

Adrian Biciu: Operatiunile financiare online se dezvolta in mod continuu, bancile incercand sa-si automatizeze cat mai mult serviciile. Aceasta directie de dezvoltare este sustinuta de reducerea costurilor, facilitarea accesului  la servicii financiare independent de timp si spatiu/localizare si nu in ultimul rand de cresterea gradului de penetrare a  tehnologiei in viata de zi cu zi a oamenilor. Comunicarea dintre banca si client se schimba, deoarece internetul permite accesul rapid si usor la informatii si compararea ofertelor, astfel incat bancile trebuie sa vina cu servicii individualizate, mulate pe nevoile specifice ale clientului.

 

Q: Cum se vede piata de banking din perspectiva utilizatorului roman de internet?

Adrian Biciu: Conform rezultatelor studiului gemiusAudience, se inregistreaza un numar semnificativ de utilizatori de internet care se informeaza online cu privire la serviciile si ofertele bancilor, realizeaza plati online si folosesc constant internet banking-ul. Cu toate acestea, exista un segement destul de mare de utilizatori de internet care inca nu efectueaza plati si alte operatiuni bancare online, ceea ce reprezinta o oportunitate de dezvoltare pentru toti jucatorii din piata.

 

Q : Cine sunt cei care acceseaza in mod frecvent site-urile bancilor?

Adrian Biciu: Din punct de vedere socio-demografic, majoritatea internautilor romani care intra pe site-uri de banci sunt persoane active, care traiesc in mediul urban, au studii medii si superioare si varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani. Mai multe detalii despre profilul complet al acestora si comportamentul lor online veti afla la prezentarea noastra din cadrul conferintei Banking 2.0.

 

Q : Ce pot face bancile pentru a- si imbunatati  comunicarea online cu potentialii clienti ?

Adrian Biciu : Este foarte important ca bancile sa cunoasca si sa  inteleaga comportamentul online al publicului tinta pentru a-si adapta strategia de comunicare la nevoile si interesele acestora. Internetul nu este un mediu omogen, utilizatorii de internet sunt mai mult decat cookie-uri, avand  fiecare un profil si un comportament specific. Actiunile lor trebuie analizate in contextul potrivit, astfel incat sa putem intelege valoarea de business pe care acea actiune o aduce.

 

To clipboard> Drukuj

Tara

Romania

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter