2017-10-30 15:59

Unul din cinci utilizatori de internet accesează site-uri de banking

Deși fiecare al treilea utilizator (PC) al site-urilor financiare utilizează servicii bancare online, un sfert nu a efectuat nicio plată online.

   În medie, 1.71 de milioane de români (24.9%) au vizitat site-urile companiilor bancare în prima jumătate a anului. Cel mai mare trafic înregistrat pentru aceste site-uri a fost în luna martie (1.91 milioane de utilizatori, 28.1%) și luna februarie ( 1.75 milioane de utilizatori, 25.7%).  Portalurile bancilor au fost mai puțin populare printre utilizatorii de internet în lunile aprilie (1.67 milioane de utilizatori, 24%) și iunie (1.63 milioane de utilizatori, 23.5%).

Online banking-ul domină

    Site-urile bancare care au condus topurile în funcție de Reach în ianuarie 2017 au fost cele care oferă servicii de online banking: bancatransilvania.ro (6.7%), ingbank.ro (6.2%) și bcr.ro (3.8%). În iunie 2017, bancatransilvania.ro a avut cel mai mare Reach, față de luna ianuarie ( 7.2%).  ingbank.ro și bcr.ro au  crescut, de asemenea, în Reach (6.8% și 4%). raiffeisenonline.ro și brd.ro au scăzut în popularitate printre utilizatorii de internet în iunie 2017 ( scădere de 4.7%, respectiv 4.1%). Analiza gemiusAudience arată că, indiferent de creșterea sau descreșterea în Reach, topul celor mai populare cinci site-uri financiare rămâne același.

Audiența online a site-urilor bancare

   O treime din utilizatorii din iunie, care au folosit site-urile băncilor, au vârste curpinse între 30 și 39 de ani.  Aproape trei sferturi (73%) dintre utilizatori au studii superioare. 74.6% au un job stabil și locuiesc în orașe (77.1%). Mai mult de o treime (35.8%) din vizitatorii site-urilor bancare au declarat ca au un venit lunar cuprins între 1,001 si 3.000 de lei.

Statisticile site-urilor analizate au indicat că 31.4% din vizitatori folosesc online banking și plățile prin online banking de mai multe ori pe lună. În același timp, 19.6% spun că nu au folosit niciodată online banking și o pătrime (23.8%) nu a făcut niciodată o plată online.

*Gemius a analizat datele din prima jumătate a anului 2017 a utilizatorilor români de internet de pe desktop, cu vârste cuprinse între 14-74 de ani, care folosesc computere și laptopuri.

Despre studiu:

gemiusAudience în România este studiul complet de măsurare a audiențelor online prin metodologia proprietară Fusion, care combină datele proprietare site-centric cu datele proprietare user-centric și date structurale furnizate de BRAT prin studiul SNA FOCUS. Lider în măsurarea audienței în peste 35 de țări, metodologia Gemius este recunoscută internațional și premiată în 2015, 2016 și 2017 cu locul întai la IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audienței dezvoltate.

To clipboard> Drukuj

Industrie

Finante

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter