2018-02-07 13:59

gemiusAdReal- Topul industriilor care şi-au făcut publicitate în decembrie

Decembrie s-a dovedit a fi cea mai bună lună pentru agențiile de publicitate ce profită de intensitatea cumpărăturilor din acest sezon și își dublează eforturile pentru a atrage atenția potențialilor clienți. Analiza gemiusAdReal arată cum diferite industrii folosesc reclamele în această perioadă a anului.  

Top industrii: Trade & Media

 Nu mai este o surpriză că, în mijlocul sezonului cadourilor, sectoarele comerciale au ajuns în top trei în clasamentul gemiusAdReal ce include măsurarea tuturor țărilor exceptând Rusia. De asemenea, cărțile, mass-media, CD-urile și DVD-urile se clasează de cele mai multe ori pe toate piețele în top trei.  Singurele țări ce se abat de la regulă în clasamentul lor național sunt Rusia și Ucraina deoarece în ambele țări sezonul Crăciunului, cel mai probabil,  nu începe cu adevărat până în ianuarie.

YouTube-lider pe piață mondială

 De la 20% (România) până la 50% (Ucraina) din totalul afișărilor în format  video au fost generate pe YouTube, conform gemiusAdReal. Cu toate acestea, în Franța, cota YouTube din totalul vizualizarilor a fost de 10%, dovedind, încă o dată, caracterul foarte fragmentat al acestei piețe.

 Facebook își păstrează poziția, fiind a două platformă de social media de pe internet, cu cel mai mare număr de afișări în luna decembrie, 2017. S-au înregistrat fluctuații de afișări în funcție de țări, de la 17% în Germania până la 35% în România. Pe piețele din estul Europei, în Rusia și Ucraina, diferențele sunt semnificative întrucât Facebook nu este așa popular în rândul utilizatorilor celor două țări, în comparație cu serviciile social media interne, și anume Vkontakte. În Ucraina, cota Facebook a impresiilor a atins aproximativ 5% din totalul acestora, iar în Rusia numărul total a fost de 0,4%. 

 

gemiusAdReal este primul si singurul studiu disponibil in Romania care analizeaza intreaga piata de publicitate online prin prisma utilizatorului final. AdReal ofera informatii complete despre toate tipurile de reclame si website-uri (include si retele de socializare & motoare de cautare). Lider in masurarea audientei in peste 35 de tari, metodologia Gemius este recunoscuta international si premiata in 2015, 2016 si 2017 cu locul intai la  IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audientei dezvoltate.

*Datele Gemius analizate se referă la perioada 1 decembrie – 31 decembrie 2017 și au fost strânse de la utilizatorii de internet din România cu vârste cuprinse între 14 și 74 de ani care au folosit computere sau laptop-uri.

To clipboard> Drukuj

Industrie

Advertising, Comert

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter