2018-05-15 07:55

Rata de viewability a reclamelor din Centrul si Estul Europei

Ce tari din Europa Centrala si de Est au inregistrat cea mai mare rata de viewability si ce industrii au performat din acest punct de vedere in a doua jumatate a anului 2017? Raspunsurile acestor intrebari le veti gasi in cea mai noua analiza Gemius bazata pe raportul gemiusAdMonitor.

In a doua jumatate a anului 2017, media ratei de viewability a bannerelor in regiunea CEE a fost de 53%. Un rezultat similar a fost inregistrat in primele sase luni ale anului 2017. Cu toate acestea, au fost observate usoare cresteri si scaderi in cazul anumitor piete.

Rata de viewability a bannerelor

Top 3 tari cu cele mai mari rezultate ale ratei de viewability au fost Lituania (62%), Letonia (60%) si Croatia (59%). Toate cele trei piete au remarcat o crestere, dar in Lituania nu a fost atat de semnificativa (+1 punct procentual) ca in celelalte doua tari din top 3 (Letonia +3 puncte procentuale si Croatia +4 puncte procentuale). Cea mai mare crestere a fost inregistrata in Cehia (+4 puncte procentuale), in ciuda faptului ca, in clasamentul general, tara a remarcat unul dintre cele mai scazute rezultate in ceea ce priveste rata de viewability. Impreuna cu Republica Ceha, cea mai mica rata de viewability a fost inregistrata in Polonia si Slovacia (45% si respectiv 46%). Mai mult, aceste doua tari au inregistrat, de asemenea, cea mai mare scadere atunci când au fost comparate H2 2017 cu H1 2017 (Polonia -5 puncte procentuale si Slovacia  -7 puncte procentuale). Estonia, fiind a treia tara in care a fost remarcata o scadere substantiala a ratei de viewability, a pierdut 6 procente comparativ cu raportul precedent.

Industriile cu cea mai buna rata de viewability

Printre toate tarile analizate, Letonia a avut cea mai mare rata de viewability (71% pentru sectorul „Education“) comparativ cu industriile de top din alte tari. Cea mai mica rata de viewability a fost inregistrata in Bulgaria – 33% pentru reclamele dedicate „Sport&Tourism“. In Lituania, lider in ceea ce priveste rata de viewabilty a bannerelor, cel mai afisat sector a fost  „Real Estate“, cu 69%. Printre utilizatorii de Internet estonieni, cele mai afisate reclame au fost din sectorul "Media&Books" (61%), in timp ce in Bulgaria-“Telecommunications“ (62%). Polonia si Romania au remarcat un rezultat similar pentru „Trade“- 63% şi respectiv 61%. In Moldova, industria cu cea mai mare rata de viewability a fost reprezentata de „Pharmaceuticals“, si in Croatia pozitia de top a mers catre „Fashion“. In ambele tari, rezultatul a ajuns la 64%.

To clipboard> Drukuj

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter