2018-11-29 09:19

Pe ce reclame dau click cel mai des utilizatorii de internet din Europa

Cel mai mare CTR a fost inregistrat de reclamele din industria farmaceutica in Slovacia si Moldova. Ad-urile din industria Telecom au inregistrat cea mai mare rata de viewability in Romania, arata studiul gemiusAdMonitor pentru prima parte a anului 2018.

Reclamele la medicamente, cele mai click-uite de utilizatorii de internet din Slovacia si Moldova

Dintre toate tarile analizate in noul studiu gemiusAdMonitor campaniile la produse farmaceutice au inregistrat cea mai mare rata de click: 2,3% in Slovacia si 1,4% in Moldova. In ambele tari campaniile la medicamente au fost livrate aproape in mod egal pe desktop si mobile (Slovacia: 52% pe PC si 48% pe mobile; in Moldova: 58% pe PC si 42% pe mobile). De asemenea, rata de click din Slovacia a fost peste media CTR-ului din restul tarilor analizate. 

Retail-ul, cea mai convingatoare industrie

In Polonia si Romania, utilizatorii de internet au dat cel mai des click pe reclame din industria retail, respectiv 1,3% si 0,6%, dar ponderea dispozitivelor pe care au fost livrate reclamele este total diferita. In Polonia reclamele online din aceasta industrie au fost afisate preponderent pe PC (66%), in timp ce in Romania doar 45% dintre aceste reclame au fost afisate pe PC.

Romania, totul se intampla pe dispozitive mobile

In Romania, 58% dintre reclamele online au fost afisate pe dispozitive mobile, iar cele mai multe click-uri pe reclame au fost generate tot de pe dispozitive mobile, avand o pondere de 71%. Mai mult decat atat, share-ul afisarilor pe telefon al reclamelor video a ajuns la 51,5% si 53,66% pentru bannere. In timp ce CTR-ul campaniilor online video livrate pe telefon este de 0,67% si 0,66% pentru bannere.

Industriile cu cea mai buna rata de viewability

Cea mai buna rata de viewability din toate tarile analizate a fost inregistrata de industria Food & Drinks (72% in Polonia). In Letonia campaniile publicitare cu cel mai bun viewability au fost cele din segmentul Educatie (68%), in timp ce in Romania varful de viewability este detinut de industria Telecom (62%), iar in Moldova reclamele farmaceutice au stat cel mai mult timp in ecranul vizibil al utilizatorilor de internet (57%). 

Afla mai multe detalii din studiul gemiusAdMonitor.

To clipboard> Drukuj

Industrie

Advertising

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter