2016-03-21 14:50

Pe ce reclame dau click cel mai des românii

Reclamele la mâncare și băutură îi atrag cel mai mult pe români. Persoanele de peste 44 ani și cei care au studii superioare dau click mai des pe reclame, arată raportul gemiusAdMonitor pentru a doua jumătate a anului 2015.

Românii dau cel mai des click pe reclame la mâncare și băutură, iar cel mai rar pe reclamele din segmentul telecom și cărți & media. Reclamele la medicamente se regăsesc pe locul doi în clasamentul preferințelor românilor, iar cele la produse de înfrumusețare pe locul trei.

Cine sunt cei care dau click pe reclame. Rezultate din punct de vedere socio-demografic

Utilizatorii de internet care dau cel mai des click pe reclame sunt cei cu varsta de peste 44 de ani și cei care au studii superioare. De asemenea, ponderea bărbaților care dau click pe reclame este cu doar două procente mai mare față de ponderea femeilor. 

Bannerele standard/statice, cele mai populare formate de publicitate online

În România, în aproape 87% dintre campaniile online sunt folosite bannere standard/statice. Formatele de tip Rich Media câștigă tot mai mult teren și le întalnim în peste 33% dintre campanii, în creștere cu opt procente față de anul trecut.

Pe ce device-uri sunt afișate cele mai multe reclame. Bannerele pe telefon, din ce în ce mai folosite

Reclamele afișate pe desktop au atins nivelul de 76% din totalul campaniilor online, în scădere cu șapte procente față de primul semestru din 2015, în timp ce bannerele afișate pe telefon au ajuns la 21%, iar cele de pe tabletă la 3%.

Rata de click atât pentru Rich Media, cât și pentru bannerele standard este mult mai mare pe dispozitive mobile decât pe desktop.

Tendințe pentru anul 2016

"Chiar dacă evoluția procentuală nu a fost una spectaculoasă anul trecut, consumul total crescând cu doar 5-7%, noile provocari necesită o atenție sporită. Astfel, putem vorbi de trei direcții principale de dezvoltare: în primul rând publicitatea pe mobile care a cunoscut în sfârșit un trend ascendent, mult mai pronunțat decât în anii anteriori; în al doilea rând, programmatic buying și toate etapele necesare pentru a optimiza întreg sistemul; și în al treilea rând, native advertising și promovarea contextualizată”, subliniază CEO Internet Corp, publisherul wall-street.ro, Raluca Mateiu.


Mai multe detalii găsiți în raportul gemiusAdMonitor: http://gemi.us/hyrbi

To clipboard> Drukuj

Tipul continutului

raport & infografic

Industrie

RO_Industry

Tara

Romania

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter