2016-11-02 08:16

O nouă campanie Netflix targetează doar utilizatorii de adblocker. Gemius îți explică cum funcționează

Netflix vine cu o metodă originală de promovare a serialului “Black Mirror”. Prin servirea unui banner creat special pentru și servit doar utilizatorilor de adblocker, Netflix atrage atenția asupra acestei producții proprii. “Tu nu poți vedea reclama. Dar reclama te vede pe tine” – este mesajul afișat de Netflix într-un banner din noua campanie ce rulează pe mai multe site-uri cu conținut tech citite la nivel global.

Sursa: thenextweb.com

Însă, întrebarea care încolțește în mintea tuturor este cum a reușit Netflix să ocolească soft-urile de adblocker și să livreze reclame doar utilizatorilor care le-au instalat tocmai pentru a evita această situație? Noi am verificat și vă explicăm mecanismul:

“Banner-ul Netflix este hostat direct în site-uri, mai exact face parte din background-ul aceastora și este afișat prin formatul Canvas, un format ce oferă posibilitatea de a livra un ad full-page, fără a fi intruziv pentru utilizatori. Ad-ul este livrat în spatele articolului, rezervându-și două zone, înainte și după articol, pentru a se putea vedea complet. Site-ul simulează comportamentul unui ad-server intern, iar în cazul în care nu este executat cu succes înseamnă că utilizatorul folosește adblocker. După ce utilizatorul este identificat pozitiv, background-ul site-ului se schimbă, afișând banner-ul Netflix. Fiecare afișare este contorizată de un script de tracking al unui ad-server, astfel încât sunt realizate și măsurătorile specifice campaniilor de publicitate online“, explică Cristian Șoșu, Tech Specialist - Gemius Romania&Moldova.

Campania lansată de Netflix nu se vrea a fi un semnal pentru utilizatorii de adblocker, dar mesajul lor se îmbină perfect cu idea serialului “Black Mirror”, aceea ca evoluția tehnologică nu aduce întotdeauna rezultatele așteptate.

“Netflix a devenit nu demult un serviciu global și folosește site-uri globale în această campanie. “Black Mirror” are un număr mare de privitori din ceea ce am numi cu drag “categoria geeks”, exact ca și cititorii acestor site-uri, categorie care în același timp formează o mare parte din segmentul celor care utilizează adblockere.

Ce ne-a atras atenția asupra acestei idei este îmbinarea dintre strategia eficientă a campaniei și modalitatea tehnică, simplă dar elegantă, de a o pune în practică”, notează Victor Avram, CM - Gemius Romania&Moldova.

Sursa: thenextweb.com

To clipboard> Drukuj

Industrie

Advertising

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter