2017-03-17 10:28

Moldova: Analiză pe regiuni a utilizatorilor de internet

Cei mai mulți utilizatori reali din Moldova sunt în regiunea de centru și cei mai puțini în UTA Găgăuzia. Femeile din Chișinău caută cel mai des pe internet informații despre educație și dezvoltare personală, iar cele din sud rețete culinare, arată BATI prin studiul gemiusAudience pentru ianuarie 2017. 

Fiecare parte a Moldovei are specificul ei, iar anumite particularități nu se regăsesc doar în modul de a trăi, ci și în comportamentul pe care internauții îl au atunci când sunt online. 

Așadar, în funcție de regiunea din care se conectează la internet, tipul informațiilor pe care moldovenii le caută pe internet se schimbă. Atât în zona de nord, cât și în cea de centru majoritatea oamenilor declară că cel mai des se conectează la internet pentru a citi știri online. În același timp, utilizatoarele de internet din sud caută cel mai des pe internet rețete culinare, bărbații din UTA Găgăuzia accesează site-uri cu job-uri, iar femeile din Chișinău sunt interesate de educație și dezvoltare personală. 

În cazul categoriilor de bunuri sau servicii cumpărate online comportamentul lor este similar. Dacă femeile care trăiesc în regiunea de Centru, Nord, Sud și Chișinău achiziționează cel mai des haine și accesorii, cele din UTA Găgăuzia și bărbații din Chișinău și din zona de Nord adaugă în coșul de cumpărături device-uri mobile și computere și hard drive aferent.

 

 

Despre BATI: Asociația „Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului”(BATI) este o structura asociativă, necomercială, constituită în 2009 cu scopul de a furniza industriei de publicitate din Moldova indicatori obiectivi și independenți asupra performanțelor diverselor canale media, indicatori necesari pentru luarea deciziilor de alocare a bugetelor de reclamă pe o bază profesională. Membri BATI sunt persoane juridice, edituri de presă scrisă și online, agenții și clienți de publicitate.

Despre studiu: gemiusAudience este studiul complet de măsurare a audiențelor online prin metodologia proprietară. Lider în măsurarea audienței în peste 35 de țări, metodologia Gemius este recunoscută internațional și premiată în 2015 și 2016 cu locul întai la  IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audienței dezvoltate.

To clipboard> Drukuj

Industrie

Advertising, Altele, Comert

Tara

Moldova

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter