2017-11-28 11:23

gemiusAdReal - Cum au comunicat brand-urile in saptamana Black Friday

Afla din analiza gemiusAdReal cum au comunicat, care sunt cele mai importante rezultate si ce strategii de marketing au adoptat cinci dintre cei mai reprezentativi advertiseri in campaniile publicitare online de Black Friday.

eMAG, Telekom, CEL, Carrefour si Avon au inregistrat, in total, o crestere a numarului de afisari emise de 143%  in “saptamana neagra” comparativ cu saptamanile anterioare, arata datele gemiusAdReal. Reach-ul (numarul de Real Users atinsi de campanii) a crescut cu 12%, iar frecventa medie la care au fost expusi utilizatorii a crescut, cu 117%. In stransa legatura cu abordarea strategiei media, Rata de Viewablity (raportul dintre Impressions si Viewed Impressions) a intregistrat o scadere de 19% la nivelul pool-ului de advertiser analizati (de la 65% la 54,7%). Astfel, corectand numarul de afisari emise cu Rata de Viewability observam o cresterere al numarului de afisari cu impact (Viewed Impressions) de doar 96%, comparativ cu 143% crestere a numarului de afisari emise.

Strategii de marketing pentru campaniile online de Black Friday

In perioada campaniilor online de Black Friday,eMAG a inregistrat cresteri pe indicatorii: Impressions (+172%), Frecventa (+117%), Reach (+29%), Viewed Impressions (+90%). In paralel, Rata de Viewability a scazut, -30%, (de la 64,5% la 42,3%). Faptul ca Rata de Viewability a scazut, desi numarul de Real Users atinsi in campanie a fost cel mai mare dintre brand-urile analizate (2,942,284 Real Users) este in stransa legatura cu cresterea numarului de ad-uri livrate prin GDN.

Telekom (2,360,089 Real Users in campanie),  a avut cresteri pe toti metricii analizati: Impressions (+428%), Reach (+91%), Viewability (+28%), Frecventa (+178%) si Viewed Impressions (+575%). Strategia de marketing a companiei de telecom nu s-a bazat la fel de mult pe buying Open RTB ca in cazul eMAG, ci mai mult pe achizitia de media in proprietati de publishing premium, cu continut de calitate.

Pe locul trei ca numar de Real Users se afla CEL (2,150,607 Real Users in campanie) a carui evolutie de Black Friday a constat in cresteri de: Impressions (+66%), Reach (+48%), Viewed Impressions (+49%) si Frecventa (+10%). La fel ca in cazul eMAG, Rata de Viewability a fost in scadere, -10% (de la 62,7% la 56%).  Cu toate acestea, motivele pentru care strategia de marketing a magazinului online a adus o scadere relativ mica a Ratei de Viewability sunt legate de livrarea accentuate a ad-urilor in format video.

Carrefour a atins 1,909,386 Real Users si a inregistrat crestei in perioada Black Friday pe indicatorii: Impressions (+106%), Reach (+60%), Viewed Impressions (+87%), Frecventa (+29%) si a avut scaderi de Viewability (-10%). Carrefour a livrat majoritatea campaniilor de Black Friday in format display. De asemenea, reclamele cu reduceri au inceput cu o saptamana inaintea celorlalte brand-uri analizate.

Avon a abordat o strategie de scadere a turatiei investitiilor in media, probabil pentru a evita perioada saptamanii de promotie caracterizata prin clutter si scadere a eficientei comunicarii la acelasi nivel de investii. Astfel, Avon, a crescut in aceasta perioada doar in Reach (+6%). Scaderile au fost observate pe indicatorii de: Impressions (-13%), Rata de Viewability (-18%), Viewed Impressions (-29%) si Frecventa   (-16%).

gemiusAdReal este primul si singurul studio disponibil in Romania care analizeaza intreaga piata de publicitate online prin prisma utilizatorului final. AdReal ofera informatii complete despre toate tipurile de reclame si website-uri (include si retele de socializare & motoare de cautare). Lider in masurarea audientei in peste 35 de tari, metodologia Gemius este recunoscuta international si premiata in 2015, 2016 si 2017 cu locul intai la  IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audientei dezvoltate.

*Datele Gemius analizate se refera la perioada 30 octombrie – 19 noiembrie 2017 si au fost stranse de la utilizatorii de internet din Romania cu varste cuprinse intre 14 si 74 de ani care au folosi tcomputere sau laptop-uri.

To clipboard> Drukuj

Industrie

Advertising, Comert

Tara

Romania

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter