2014-04-04 12:45

Cine sunt clientii magazinelor online?

Andrei Tescan, Digital Marketing Consultant la Gemius, a prezentat ieri in cadul conferintei ECOMTEAM de la Brasov, un studiu despre clientii magazinelor online din Romania. Cine sunt cei care fac cumparaturi online, cati ani au, unde locuiesc, care sunt obiceiurile lor de utilizare a internetului?  

In Romania, peste 4,5 milioane de utilizatori  intra pe site-urile de e-commerce. Ei reprezinta jumatate din numarul total de utilizatori de internet din Romania. In ceea ce priveste distributia pe sexe, conform datelor Gemius,  55% dintre cei ce viziteaza magazinele online sunt barbati si 45% sunt femei.  

Site-urile de e-commerce sunt vizitate cel mai des de utilizatori care traiesc in mediul urban (68% dintre vizite). Aproximativ 20% dintre ei sunt clienti fideli- fac cel putin o achizitie lunar. Pe de alta parte, doar 32% dintre vizitele magazinelor online sunt realizate de  utilizatori de internet care traiesc in mediul rural si numai 4.5 % dintre acestia sunt clienti fideli. Experienta in utilizarea internetului influenteaza de asemenea decizia de cumparare online: 31% dintre cei care folosesc internetul de mai mult de 5 ani cumpara online cel putin o data pe luna. 

Referitor la categoriile de magazine online, Gemius a facut o analiza pe site-urile de fashion, travel, home & deco si IT&C. De exemplu, 42% dintre cei care viziteaza magazine online de imbracaminte, incaltaminte si accesorii nu viziteaza alte site-uri de e-commerce, in timp ce 32% din cei ce intra pe magazine online IT&C, nu intra si pe alte categorii. La magazinele online de fashion, travel, home & deco audienta e majoritar feminina, in timp ce pe site-urile de IT&C peste 56% dintre clienti sunt barbati.

Iata care sunt caracteristicile tipice ale clientilor magazinelor online de fashion: sunt femei care folosesc zilnic internetul si retelele sociale, au experienta de peste 5 ani in folosirea internetului, nu au copii sub 14 ani si nu obisnuiesc sa plateasca cu cardul. Pe de alta parte, utilizatorul tipic de magazin online de IT&C este barbat cu varsta cuprinsa intre 30 si 55 de ani, foloseste zilnic internetul, iar cel mai des cauta pe internet informatii despre dezvoltarea personala. Mai multe informatii gasiti aici.

Ce s-a intamplat anul trecut de Black Friday? Primul Black Friday, din 22 noiembrie 2013 a avut un reach de 19% din total internet, iar in top 4 magazine online s-au situat: eMag.ro, Altex.ro, evoMag.ro si flanco.ro. Al doilea Black Friday, din 29 noiembrie a avut un reach mai mic de doar 13%, iar magazinele din top au fost eMag.ro, Clickshop.ro, domo.ro si evoMag.ro.

 

De obicei, cei implicati in comertul online sunt focusati pe tehnologie, pe sisteme care le permit sa vanda din ce in ce mai mult si mai eficient. De aceea, se lucreaza foarte mult cu date tehnice (cookie-uri, vizitatori unici etc) si se vorbeste mai putin despre oameni, despre cine sunt potentialii clienti. Pentru magazinele online e esentiala cunoasterea profilului clientilor lor, pentru a putea dezvolta strategii in concordanta cu nevoile acestora declara Andrei Tescan, Digital Marketing Consultant la Gemius.

To clipboard> Drukuj

Tipul continutului

analiza

Tara

Romania

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter