2013-03-21 12:31

Comertul online-pe un trend ascendent in Moldova

Datele cele mai recente obtinute in urma studiului gemius Audience derulat de Gemius in parteneriat cu BATI  releva o crestere a numarului de cumparaturi online in randul utilizatorilor de internet din Moldova.  

In ultimul an, frecventa cumparaturilor online a crescut cu aproape 3 procente fata de anul trecut, 36,6 % din utilizatorii de internet din Republica Moldova  cumparand produse online cel putin o data pe an. Cercetarea scoate in evidenta faptul ca exista  aproximativ 620.300 de moldoveni care aleg sa achizitioneze produsele de pe internet. In ceea ce priveste distributia procentuala pe sexe, utilizatorii de internet care fac cumparaturi online sunt egali, insa in urma studiului se observa ca barbatii sunt cei care cumpara mai des produse de pe internet. Barbatii care achizitioneaza produse online de cateva ori pe an reprezinta 21,45%.  Femeile, in schimb, sunt putin mai rezervate cu privire la comertul online: 19,21 % dintre femei cumpara produse de pe internet de cateva ori pe an.

Asa cum arata rezultatele studiului gemiusAudience 43,67 % dintre utilizatorii de internet din Republica Moldova care fac cumparaturi online cel putin o data pe an, au venituri de peste 1500 de lei, iar 29,6 % dintre acestia au studii superioare. In randul segmentului de varsta 18-24 se observa cea mai mare rata de utilizatori care achizitioneaza produse de pe internet (40,21%).

In ultimii ani, la nivel mondial, comertul online urmeaza un trend ascendent, in stransa legatura cu rata de penetrare a internetului. Conform rezultatelor studiului gemiusAudience, putem observa aceeasi tendinta si in Republica Moldova. Pentru mai multe detalii cu privire la profilul si comportamentul utilizatorilor de internet, va rugam sa contactati reprezentantii Biroului de Audit al Tirajelor si Internetului.

To clipboard> Drukuj

Tipul continutului

analiza

Industrie

Comert

Tara

Moldova

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter