2016-07-13 13:06

Cele mai vizitate magazine online din România

Cele mai vizitate magazine online în ultimii trei ani pe desktop sunt (în ordine alfabetică): Grupul Alibaba (Aliexpress.com și Alibaba.com), Altex.ro, Amazon.com, Cel.ro, Elefant.ro, eMAG.ro, Evomag.ro și Flanco.ro.

Succesul Emag

Peste 4,5 milioane de utilizatori români accesează lunar pe desktop site-urile magazinelor online. Liderul pe segmentul magazinelor online în mai 2016 este Emag.ro, cu peste două milioane de utilizatori lunar (27.7% reach). Pe poziția a doua se situează Alibaba Group (25.6% reach), iar pe locul trei este Altex.ro (12.3% reach).

Schimbări în sectorul e-commerce

Sectorul e-commerce din România a înregistrat schimbări semnificative în perioada 2014-2016. Dacă în 2014 numărul de utilizatori atingea 5,3 milioane pe desktop, în 2015 acesta a crescut până la 5,6 milioane, iar în 2016 a scăzut până la 4,5 milioane. Modificările sunt cauzate în mare parte și de creșterea traficului de pe mobil pe site-urile e-commerce. Potrivit unui comunicat eMAG din luna ianuarie, aproximativ 22% din traficul lunar de pe site-ul eMAG.ro vine de pe mobil sau tabletă și este în creștere rapidă.

Schimbările din cei trei ani se regăsesc și în stuctura user-ilor. Cei care accesează cel mai des site-urile e-commerce sunt cei cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani (50%). Deși segmentul reprezentat de tineri este cel mai puternic, numărul adolescenților a scăzut în ultimii ani. În mai 2014 utilizatorii din acest segment reprezentau 57% din totalitatea utilizatorilor de internet, iar în 2016 ponderea lor a scăzut cu 7 procente.

Întălnim aceeași situație și în cazul segmentului de vârstă 45-54. În mai 2014, grupul reprezenta 65,5%, iar doi ani mai târziu a ajuns la 61,1%. Cu toate acestea s-au înregistrat creșteri de 5 procente pe segmentul 34-44.

 

Despre studiu:

gemiusAudience în România este studiul complet de măsurare a audiențelor online prin metodologia proprietară Fusion, care combină datele proprietare site-centric cu datele proprietare user-centric și date structurale furnizate de BRAT prin studiul SNA FOCUS. Lider în măsurarea audienței în peste 35 de țări, metodologia Gemius este recunoscută internațional și premiată în 2015 și 2016 cu locul întai la  IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audienței dezvoltate.

To clipboard> Drukuj

Industrie

Comert

Tara

Romania

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter