2018-03-01 12:19

Care este viitorul reclamelor de mari dimensiuni?

Reclamele de mari dimensiuni, international cunoscute ca "large canvas", au fost intotdeauna un subiect controversat. Privind cele mai recente recomandari ale IAB despre viewability ad-urilor si decizia luata de Google de a impune principiile CBA in Chrome, se ridica o întrebare simpla: ce le rezerva viitorul acestor tipuri de formate?

In Polonia, large canvas (toate formatele mai mari de 242.500 pixeli) reprezinta aproximativ 14% din totalul afisarilor pe display, potrivit analizei gemiusAdReal (decembrie 2017). Ele insumeaza, insa, aproximativ 10% in Romania și Germania. In schimb in Franta, Rusia si Ucraina situatia difera, deoarece ocupa o cota de piata de numai 5%.

 

 

Fiind considerate a fi motivul principal pentru instalarea ad-blocker-elor si a impunerii regulilor CBA, large canvas s-au transformat intr-un subiect fierbinte al dezbaterii publice din online din ultimele luni.

IAB Europe a schimbat oficial , in octombrie 2017, modul in care inregistreaza Viewability Rate-ul pentru acest format in particular. Mai exact, cel putin 50% dintr-un ad standard trebuie sa stea cel putin o secunda in ecranul vizibil al utilizatorului pentru a se inregistra viewability. Insa, in cazul reclamelor de mari dimensiuni procentul este de doar 30%.

Evident, prin toate aceste masuri se incearca combaterea reclamelor intruzive, care deranjeaza utilizatorul atunci cand acceseaza continutul unui site. Insa, interesant este de urmarit daca toate aceste schimbari in online ii vor face pe utilizatorii de internet sa renunte la ad-blocker-ul instalat sau, macar, sa miscoreze procentul de instalari al unor soft-uri care blocheaza reclamele.

To clipboard> Drukuj

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter