2015-02-17 09:44

A crescut numarul de utilizatori de internet din Republica Moldova

Studiul gemiusAudience, realizat de Gemius in parteneriat cu Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) din Republica Moldova, arata ca in decembrie 2014 s-a inregistrat o crestere de 8 procente a numarului de utilizatori de internet, comparativ cu aceeasi luna a anului 2012. Au crescut de asemenea si frecventa cumparaturilor online si numarul celor care se conecteaza la internet prin intermediul dispozitivelor mobile. 

In decembrie 2012, in Republica Moldova populatia de internet era de 1,61 milioane de useri.  In decembrie 2014, numarul utilizatorilor a atins 1,74 milioane. Daca in 2012 distributia pe sexe era aproape egala (femei 50.18% si barbati 49.82%), acum femeile reprezinta 52.21% din totalul userilor, iar barbatii doar 47.79%. De altfel, cele mai mari cresteri ale populatiei de internet sunt inregistrate in randul utilizatoarelor din segmentele de varsta 15-19 (crestere de 32% fata de 2012) si 30-39 (crestere de 21%).

 Desi traficul mobil este relativ scazut in Republica Moldova, in ultimii doi ani, a crescut procentul celor care se conecteaza la internet de pe smartphone sau tableta. In 2012, doar 5.86% dintre useri declarau ca folosesc tableta pentru navigare pe internet, in schimb, in decembrie 2014 procentul aproape ca s-a dublat atingand 10.84%. Situatia este similara si in cazul smartphone-urilor: 25.7% dintre utilizatori spuneau ca se contecteaza la internet de pe mobil in 2012 si 30.7% declara acest lucru in decembrie 2014.

 Atat in Moldova cat si in regiune Apple este cel mai popular producator de tablete: in Iunie 2014, 64% din afisarile de pagina generate de tablete s-au realizat de pe iPads. Apple e lider si pe segmentul de smartphones, inregistrand 32% din afisarile de smartphone din Iunie 2014. Insa, isi pierde treptat pozitia de lider in Europa Centrala si de Est, din cauza cresterii in popularitate a dispozitivelor Samsung. 

In ultimii ani, la nivel mondial, comertul online urmeaza un trend ascendent, trend la care se aliniaza si piata din Republica Moldova. Daca in 2012, 14.6% dintre internautii moldoveni declarau ca fac cumparaturi online de cateva ori pe an, acum peste 16.7% spun acest lucru. In plus, a scazut cu 3 procente numarul celor care spun ca nu fac deloc cumparaturi online.

Datele provin din studiul international de masurare a internetului-gemiusAudience, derulat de Gemius in peste 30 de tari. Scopul acestuia este de a colecta informatii despre profilul utilizatorilor de internet si frecventa de utilizare a Internetului. Studiul se desfasoara conform metodologiei hibride Gemius si in concordanta cu prevederile ICC/ESOMAR.

 Pentru analize in detaliu, puteti contacta Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) (office@bati.md) sau Gemius Research (contact@gemius.ro).

To clipboard> Drukuj

Tipul continutului

analiza & infografic

Industrie

Advertising, Media

Tara

Moldova

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter