2017-07-05 11:12

Analiză gemiusAdReal. Festivalurile în publicitatea online din România

Festivalurile din România se promovează intens pe rețelele de socializare, acolo unde au milioane de afișări și adună mii de Real Useri doar într-o lună. Principalul publisher folosit de advertiserii din industria muzicală este Facebook. Printre festivalurile cele mai intens mediatizate se numără Exit, AfterHills și Untold, arată analiza gemiusAdReal pentru luna iunie 2017. 

Festivalurile de muzică din România au devenit din ce în ce mai populare în ultimii ani. Odată cu popularitatea a crescut și numărul lor. Astfel, pe lângă festivalurile de muzică deja celebre, precum Untold și Electric Castle, alte peste 50 de festivaluri de muzică sunt organizate anual în România și tot atâtea își fac reclamă în mediul online, conform studiului gemiusAdReal

Împreună, festivalurile care s-au promovat în țara noastră au strâns peste 30 de milioane de afișări, aproape trei milioane de Real Users și au avut un reach de 40%.

Cele mai mediatizate festivaluri de muzică în online

Cele mai mediatizate festivaluri de muzică în luna iunie au fost Exit - 17 milioane de afișări, AfterHills - patru milioane de afișări și Untold - trei milioane de afișări. De asemenea, la afișările înregistrate de Untold anul acesta se mai adaugă peste patru milioane de afișări din campanii de cooperare alături de branduri ca Absolut și Coca-Cola, arată datele gemiusAdReal pentru iunie 2017.

Diferențele dintre primele două locuri sunt semnificative, mai ales având în vedere faptul că doar cu un an în urmă topul arăta total diferit. În iunie 2016, Untold ocupa primul loc cu 33 milioane de afișări, în timp ce Exit era pe locul trei cu două milioane de afișări, iar AfterHills nu fusese încă înființat. 

Facebook, principalul publisher pentru promovarea festivalurilor

Festivalurile de muzică sunt promovate cel mai des pe rețele de socializare, iar canalul preferat este Facebook, dar în același timp cu cel mai mare cluter. Mai exact, în iunie 2017, reclamele la festivalurile de muzică au înregistrat peste șase milioane de afișări și un Share of Voice de peste 21% pe Facebook. De înțeles, având în vedere că Facebook-ul este cea mai utilizată rețea de socializare din țară cu peste cinci milioane de Real Users doar pe PC (laptop & calculator). 

Impressions - Numărul de afișări pentru o reclamă

FRQ – Frecvența de emisie a reclamei: impresii și proporția de Real Users

Reach – Ponderea utilizatorilor de internet cărora le-a fost afișată o reclamă din totalitatea utilizatorilor de pe internet

GRP - Expunerea totală faţă de mesajul publicitar, care se obţine prin cumularea tuturor acestor expuneri pentru fiecare persoană din audienţă, într-un anumit interval de timp

Share of Voice –  Procentul de expunere al unui brand în cadrul afișărilor

View. Rate –  Procentul de afișări pentru care o reclamă a fost vizibilă pe cel putin 50% din suprafața browserului, pentru mai mult de o secundă pentru display și două secunde pentru video

View. Tim – Timpul mediu pentru fiecare reclamă care a fost afișată în browser per afișare

Inscreens – Reclama a fost vizibilă pe cel puțin 50% din browser pentru mai mult de o secundă ( dar în mai puțin de 24 de ore). Măsurarea inscreenului se finalizează după 30 de secunde de la afișare.

Real Users - Indicator proprietar Gemius care se referă la numărul de persoane reale, nu computere, cookies sau adrese IP

 

gemiusAdReal este primul și singurul studiu disponibil în România care analizează întreaga piață de publicitate online prin prisma utilizatorului final. AdReal oferă informații complete despre toate tipurile de reclame și website-uri (include și rețele de socializare & motoare de căutare). Lider în măsurarea audienței în peste 35 de țări, metodologia Gemius este recunoscută internațional și premiată în 2015, 2016 și 2017 cu locul întâi la  IAB Europe Research Award pentru metodologiile de cercetare a audienței dezvoltate.

To clipboard> Drukuj

Tara

Romania

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter