2014-09-19 10:20

Alibaba se listeaza la Bursa din New York

Grupul Alibaba poate deveni cel mai mare debut din istoria Bursei de la New York. Gigantul global de comert online se va lista la bursa de pe Wall Street azi, 19 septembrie 2014. De unde si-a castigat Alibaba popularitatea in randul utilizatorilor de internet? 

Grupul Alibaba cuprinde mai multe site-uri: alibaba.com, taobao.com, tmall.com, 1688.com, aliexpress.com, aliyun.com. In Romania, sunt populare in randul utilizatorilor site-urile alibaba.com si aliexpress.com. Ambele sunt platforme de comert online create de Jack Ma. Primul este o platforma pentru vanzarea angro, unde producatorii mici mai ales din China, India, Pakistan, Thailanda si Statele Unite ale Americii isi pot vinde produsele unor alte companii, iar cel de-al doilea este o platforma globala de retail care permite consumatorilor din intreaga lume sa cumpere direct de la producatorii si vanzatorii din China. Azi, conform revistei Forbes, grupul Alibaba are 22.000 de angajati si cateva milioane de clienti raspanditi in aproape 140 de tari.

 Sunt aceaste platforme chinezesti atat de populare in randul utilizatorilor de internet? Un studiu Gemius bazat pe numarul de utilizatori care viziteaza site-uri si pe profilul lor socio-demografic vine cu un raspuns la aceasta intrebare. Studiul include tari din Europa cum ar fi Romania, Belarus, Cehia, Danemarca, Polonia, Rusia, Turcia, Ucraina si Ungaria si a fost derulat pe un target de utilizatori de internet cu varsta peste 15 ani. Datele se refera la prima jumatate a anului 2014.

 

Conform studiului, Alibaba.com este vizitat cel mai mult de utilizatorii din Romania, Polonia, Danemarca, Turcia si Ucraina. Turcia e una din tarile in care alibaba.com se bucura de cea mai mare audienta, in medie site-ul fiind vizitat lunar de 4% din populatia de internet. Pe de alta parte, doar 1% dintre utilizatorii din Polonia viziteaza acest site intr-o luna. In Romania, 2% dintre utilizatori intra lunar pe alibaba.com si 10% pe aliexpress.com.

 

“Popularitatea site-ului in Turcia demonstreaza spiritul antreprenorial al turcilor. O piata de desfacere mare si proximitatea unor porturi importante sunt doi factori care dezvolta si mentin comertul dintre Turcia si China. In Polonia, inca exista o preconceptie destul de puternica referitoare la calitatea slaba a produselor chinezesti. De asemenea, cumpararea angro este adesea un obstacol pentru afacerile mici” declara   Mateusz Gordon, expert e-commerce la Gemius.

 Alibaba.com este vizitat in preponderenta de barbati. Numai in Ucraina numarul de vizitatori de sex masculin  este egal cu cel de sex feminin. Platforma lui Jack Ma este populara in randul userilor cu varsta cuprinsa intre 25 si 44 de ani si cu studii superioare.

  

“Alibaba este o platforma cu acoperire globala care ajuta companiile sa faca tranzactionari mai eficiente. In ceea ce priveste cifra totala de afaceri, platforma chinezeasca performeaza mai bine decat eBay si Amazon la un loc. Debutul de la bursa din New York este un indicator al deciziei companiei de a intra in pietele din America de Nord si Europa de Vest” sublineaza Gordon.

 Daca facem o comparatie cu numarul de vizitatori de pe principale site-uri de comert online din Romania, aliexpress.com si alibaba.com impreuna performeaza destul de bine, cu un reach de 11%, situat imediat dupa emag.ro (25%).

Datele provin dintr-un studiu international de masurare a internetului-gemiusAudience, derulat de Gemius in peste 30 de tari. Scopul acestuia este de a colecta informatii despre profilul utilizatorilor de internet si frecventa de utilizare a Internetului. Studiul se desfasoara conform metodologiei hibride Gemius si in concordanta cu prevederile ICC/ESOMAR. 

To clipboard> Drukuj

Tipul continutului

eveniment

Industrie

Comert

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter