2015-03-24 09:44

In campaniile online romanesti femeile dau click mai mult decat barbatii

In Romania, femeile genereaza o rata de click mai mare decat barbatii. Tinerii sunt mai activi online, comparativ cu celelalte segmente de varsta, iar utilizatorii cu studii medii interactioneaza cel mai mult cu bannerele. Mai multe informatii, in cel mai recent raport gemiusAdMonitor.

In 68 de campanii publicitare online din Romania derulate in Septembrie 2014 si selectate de Gemius pentru analiza, s-a inregistrat o rata de click de 0.6% in cazul femeilor si de 0.4 % in cazul barbatilor.

Cu toate ca valoarea ratei de click inregistrata pe toate campaniile online romanesti selectate de Gemius pentru analiza este de 0.52%, ceea ce plaseaza Romania pe locul 3 in regiune dupa Ucraina cu 0.89% si Croatia cu 0.71%, doar 11% dintre utilizatorii de internet expusi acestor campanii au dat click pe bannere. Mai este in aceste conditii, in care doar 11% dintre utilizatori dau click, rata de click (CTR) un indicator media suficient? Metodele “alternative” de optimizare si de masurare a eficientei media online se dovedesc a fi mult mai potrivite pentru aprecierea rezultatelor. Acestea sunt masurarea si optimizarea in timp real a media-planului in functie de reach-ul in target group si in functie de rata de vizualizare a creatiilor pe fiecare pozitie si website. Metodele “alternative” de evaluare se regasesc, pe langa o suita larga de indicatori online “traditionali”, in gDE (gemiusDirectEffect)- adserverul dedicat agentiilor de media si clientilor de publicitate online folosit de Gemius.

In ceea ce priveste profilul socio-demografic al utilizatorilor romani, 52% din numarul total de click-uri din campaniile analizate in raport, a fost generat de femei si 48% de barbati. In Polonia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania si Ucraina, ponderea femeilor care interactioneaza cu bannerele este mai mare decat cea a barbatilor, in timp ce in Bulgaria, Croatia, Serbia si Slovenia barbatii dau click mai des. In Cehia si Slovacia, numarul de click-uri din campanii este distribuit egal intre femei si barbati.

Segmentul de varsta care determina o pondere de click-uri mai mare decat ponderea de afisari este segmentul 16-24. In cazul acestui segment, procentul de afisari este de 22%, in timp ce ponderea de click-uri este de 26%, ceea ce inseamna ca utilizatorii tineri interactioneaza mai usor cu bannerele decat restul. O situatie similara se intalneste in Ucraina, unde segmentul de utilizatori cu varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani genereaza un procent de click-uri de 33%, avand o pondere de afisari de 30%.

Daca analizam nivelul de educatie al utilizatorilor care interactioneaza cu bannerele online, 58% din click-uri sunt realizate de utilizatori cu studii medii, 34% de cei cu studii superioare si 7% de cei cu educatie primara.

gemiusAdMonitor este un raport periodic realizat de Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect si gemiusProfileEffect. Raportul prezinta o gama larga de indicatori pentru campaniile online din Europa Centrala si de Est, printre care profilul socio-demografic al utilizatorilor care genereaza afisari si click-uri, cele mai populare formate publicitare utilizate in campanii, rata de inscreen, rata de click din fiecare tara monitorizata. Pentru acest raport au fost analizate 1400 de campanii online derulate in luna Septembrie  2014 in Polonia, Ungaria, Slovacia, Letonia, Ucraina, Bulgaria, Lituania, Slovenia, Serbia, Romania, Cehia, Croatia si Estonia.

Raportul complet se poate descarca gratuit de la link-ul urmator: http://gemi.us/msvqa

To clipboard> Drukuj

Tipul continutului

analiza

Industrie

Advertising

Tara

Romania

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter