2015-06-24 09:48

Cele mai populare formate de ad-uri

Bannerele standard raman in continuare cele mai populare formate de publicitate online din campaniile derulate in Europa Centrala si de Est. Cea mai mare rata de click este inregistrata de bannerele de tip rich media, iar utilizatorii din Polonia sunt cei care dau click cel mai des pe reclame. Mai multe, in noul raport gemiusAdMonitor.

In majoritatea tarilor analizate, peste 80% din tread-urile online sunt bannere standard. Pe de alta parte, bannerele de tip rich media devin din ce in ce mai populare si, in functie de tara, intalnim continut multimedia in diverse proportii. De exemplu doar 10% dintre campaniile din Estonia si Slovenia au bannere rich media in timp ce 42% dintre campaniile derulate in Croatia si Cehia folosesc continut multimedia.

In Romania, peste 90% dintre campaniile online folosesc bannere standard. Trendul din regiune se reflecta si pe piata romanesca, astfel incat bannerele de tip rich media castiga tot mai mult teren si le intalnim in peste 25% dintre campanii, alaturi de formatele standard. Cele mai populare tipuri de rich media sunt: Interstitial (16% dintre campanii), Video (4.79%din campanii), Preroll si Expand (1.68% din campanii), iar in topul formatelor gasim bannerele de: 300 x 250 (56% dintrecampanii), 728 x 90 (49% din campanii) si 160 x 600 (25% din campanii).

 

Media cea mai ridicata a ratei de click din regiune se inregistreaza in Polonia (0.68%), iar cea mai scazuta in Serbia (0.16%). In Romania Average CTR-ul este de 0.40%.

 La nivel de regiune, bannerele de tip rich media genereaza o rata de click mai mare decat cele standard. Aceeasi situatie o regasim si in Romania unde bannerele standard au un CTR de 0.19 %, in timp ce continutul multimedia  atinge 1.04%.

 Raportul complet se poate descarca gratuit de la link-ul urmator: http://files.gemius.pl/Reports/2015/gemiusAdMonitor_05.2015

 gemiusAdMonitor este un raport periodic realizat de Gemius, bazat pe rezultatele studiilor gemiusDirectEffect si AdOcean. Raportul prezinta o gama larga de indicatori pentru campaniile online din Europa Centrala si de Est, printre care profilul socio-demografic al utilizatorilor care genereaza afisari si click-uri, cele mai populare formate publicitare utilizate in campanii, rata de inscreen, rata de click din fiecare tara monitorizata. Sunt analizate in raport campaniile online derulate in  trimestrele 3 si 4 din 2014 in Polonia, Ungaria, Slovacia, Letonia, Ucraina, Bulgaria, Lituania, Slovenia, Serbia, Romania, Cehia, Croatia si Estonia.

To clipboard> Drukuj

Tipul continutului

raport & infografic

Industrie

Advertising, Media

Tara

Romania

Vrei sa afli mai multe?

Contact

Primeste toate stirile, opiniile si ghidurile intr-un singur mail!

Newsletter